På den här sidan kan du läsa allt om events och fester. Det är till exempel vanligt att företag anordnar events för sina medarbetare som till exempel sommarfester och julfester. Utöver event för nöjes skull, är det också vanligt att planera in möten och konferenser. Oavsett om ditt företag planerar en fest eller en konferens, kan det kännas svårt att veta hur du ska gå tillväga för att hitta de perfekta lokalerna för eventet. Därför får du tips om det nedan.
Hitta lokaler för eventet
Du kan kolla in coworking stockholm för att hitta lokaler att hyra inför företagseventet genom Helio. Helio är ett företag som bland annat erbjuder platser för coworking i stockholm. Deras lokaler kan hyras för event och konferens och vem som helst kan boka. Du behöver alltså inte hyra en kontorsplats på någon av deras kontorshotell för att kunna boka deras lokaler för eventet. När du bokar en lokal genom Helio, kan du räkna med att du får tillgång till allt som behövs för att organisera ett lyckat event, oavsett om det gäller en personalfest eller en konferens. Du kan läsa mer om Helio och deras olika lokaler på hemsidan där du finner all information du behöver.
Välj rätt lokal
Eftersom att Helio erbjuder lokaler för både event och konferenser kan det kännas svårt att avgöra vad som passar dig. Till att börja med ska du utgå från vad du ska använda lokalen till. Om du till exempel ska hålla i ett viktigt möte eller en konferens är det kategorin konferens- och mötesrum du ska kolla in. Därefter kan du se exempel på hur deras olika konferensrum ser ut och läsa mer vad som ingår i bokningen. Om du ska ha en personalfest eller ett kundevent är det kategorin eventlokaler du ska kolla in.